WHAT'S NEW?
Loading...

laporan blog.

laporan blog




JUMLAH KANDUNGAN BLOG BESERTA DENGAN TAJUK-TAJUK POST

            Saya telah memulakan pembinaan blog saya sekitar beberapa bulan yang lalu. Saya telah berjaya membuat post sebanyak 44 dan akan meningkat. Semua post yang saya terbitkan berkaitan dengan bidang ICT, peranti elektronit dan yang berkaitan dengan komputer. setiap pot yang saya terbitkan mempunyai tajuk yang berbeza. Antara  tajuk-tajuk saya ialah:-
ü  Selamat dating ke blog saya
ü  4 peranti baru dari Lenovo
ü  Peranti computer
ü  Perkakasan computer
ü  Teknologo terkini
ü  Pengenalan kepada peranti terkini
ü  Tetikus wireless
ü  Peranti baru hari ini
ü  Smartphone terbaru
ü  Telepon pintar/smartphone
ü  Amaran smartphone palsu
ü  Maksud smartphone
ü  Kelebihan iPhone 5
ü  Computer berkecepatan tinggi
ü  Top 5 komputer termahal dan tercanggih
ü  Perbezaan iPhone asli dan palsu
ü  Kerjaya yang ditawarkan dalam kursus ICT
ü  Kepentingan belajar ICT
ü  Maksud tcp/ip part I
ü  Maksud ICT
ü  Virus
ü  Maksud WWW
ü  Cadangan untuk membeli pc untuk bermain game (gamer)




ARTIKEL TERKINI

Artikel yang terakhir saya post atau terbitkan ialah”cadangan untuk membeli pc untuk bermain game (gamer)”. Artikel ini saya terbitkan bagi memudah bagi sesiapa yang hendak membeli bagi tujuan hanya untuk bermain game sahaja. Antara isi dalam artikel ini ialah bermain game dengan selesa, saya cadangkan anda beli satu desktop PC high end berbanding laptop atas beberapa faktor; antaranya performance yang lebih mantap dan dahsyat serta harga yang jauh lebih murah berbanding laptop.Namun, ramai juga yang gemarkan untuk bermain games di laptop. Mungkin sebab mudah alih, dan juga tidak memakan ruang yang besar serta tidak memerlukan banyak wayar dan sebagainya.Namun, kerap kali juga ramai melakukan kesilapan apabila memilih model laptop yang tidak sesuai untuk bermain games. Beli laptop harga RM3000 tapi bila main game mampu set kualiti low or medium sahaja, apakah? Sangat tidak berbaloi bukan? Kalau pandai pilih dan bajet laptop harga RM2000+ pun sudah boleh dibuat bermain games dengan sedap dan mantap. Jika anda ingin tahu tips-tips untuk membeli pc untuk bermain game sila lawat blog saya di luckmanvirus002.blogspot.com.




JUMLAH PELAWAT TERKINI


            Setiap post yang diterbitkan akan dilawat oleh pengguna blog yang lain. Jumlah pelawat yang telah melawat di blog saya lebih kurang 40 orang. Saya akan berusaha supaya post yang saya terbitkan dapat memuaskan para pelawat yang melawat blog saya.



PERMASALAHAN SEPANJANG PEMBINAAN

            Pada mulanya, membuat blog adalah perkara yang mudah pada awalnya, tetapi apabila saya mula membuat blog. Rupanya membuat blog bukanlah satu perkara yang mudah. Semasa saya membina blog, saya telah menghadapi beberapa masalah yang tidak begitu serius. Masalah yang telah saya dapati ialah kesukaran untuk mendapat kan maklumat terhadap post-post yang hendak diterbitkan. Selain itu, masalah yang saya hadapi ialah rangkaian yang tidak seberapa baik. Tetapi masalah ini dapat saya hadapi degan tenang dan sabar.












RANCANGAN PENAMBAHBAIKKAN


            Blog yang saya telah bina mempunyai banyak kekurangan kerana kecuaian saya sendiri. Saya akan berusaha untuk membuat post-post yang lebih dan sesempurna yang boleh. Saya juga akan membuat post yang mudah difahami supaya pelawat yang melawat blog saya mudah untuk faham maklumat yang ingin saya sampaikan. Seterusnya, saya juga akanmemberi maklumat yang berfaedah, betul dan bermanfaat kepana individu, masyarakat dan Negara. Walaubagaimanapun, saya akan mencari cacat celah yang terdapat dalam blog saya untuk saya perbaiki bagi keenangan pelawat-pelawat yang melawat blgo saya.



RANCANGAN MASA DEPAN


            Selepas ini, saya akan terus membuat post-post berkaitan ICT. Pada masa akan dating saya akan terus membuat blog saya dan saya pastikan blog saya tidak akan berhenti menerbitkan post-post yang berguna. Bagai mana computer semakin hari semakin canggih begitulah juga blog saya, saya akan meningkatkan lagi prestasi blog saya.



REFLEKSI DIRI

            Semasa saya menjalankan aktiviti ini saya berasa gembira kerana mendalam ilmu baru iaitu saya dapat tahu cara membuat blog. Selain itu, saya berasa gembira kerana saya membuat kerja ini bersama kawan. Secara tidak langsung saya dapat megeratkan silaturahim sesama rakan. Dalam kegembiraan itu, saya juga berasa tekanan dengan masalah yang saya hadapi iaitu masalah rangkaian yang tidak baik dan masalah kesukaran untuk mendapatkan maklumat. Walaubagaimanapun, saya tetap gembira mendapat dan menjalankan tugasan ini. 

4 ulasan: Leave Your Comments